الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم آخرین مطالب وبسایت:

حکایت صفحه 28 درس كوچِ پرستوها فارسی چهارم

حکایت صفحه 28 درس كوچِ پرستوها فارسی چهارم

حکایتی که خواندید، با مفهوم كدام يك از مثل های زیر ارتباط دارد؟ الف) ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است ب) دست بالای دست بسیار است. پ) سحرخیز باش تا کامروا باشی. ت) مرغ همسایه غاز است. ب) دست بالای دست بسیار است.

درک و دریافت صفحه 27 درس كوچِ پرستوها فارسی چهارم

درک و دریافت صفحه 27 درس كوچِ پرستوها فارسی چهارم

1- جمله ها را با توجه به متن، به ترتیب رویدادها شماره گذاری کنید: پروانه گفت: «خدا آن قدر مهربان است که حتی این گل کوچک را هم می بینده موشکا رفت تا خدا را پیدا کند. خرس قهوه ای دستی تکان داد و دور شد. بی بی گفت: «بعضی چیزها را نمی توان با چشم دیده. کوه...

گوش كن و بگو صفحه 22 درس كوچِ پرستوها فارسی چهارم

گوش كن و بگو صفحه 22 درس كوچِ پرستوها فارسی چهارم

با دقت به داستان گوش کنید و به پرسش ها پاسخ دهید: 1- پندهای اول و دوم پرنده را به ترتیب بگویید. 2- آیا باغبان به پند اول و دوم پرنده عمل کرد؟ از متن دلیل بیاورید. 3- مفهوم جمله ی «پند برای تو مثل پاشیدن دانه در زمینی است که گیاهی در آن رشد نمی کند، چیس...

دانش زبانی صفحه 22 درس كوچِ پرستوها فارسی چهارم

دانش زبانی صفحه 22 درس كوچِ پرستوها فارسی چهارم

جمله های زیر را بخوانید و درباره ی تفاوت آنها با هم گفت و گو کنید: مادر نرگس امروز چند جلد کتاب داستان خرید. مادر، نرگس امروز چند جلد کتاب داستان خرید. در جمله اول مادر نرگس چندین کتاب نوشته در حالی کهه در جمله دوم نرگس چندین کتاب نوشته است. این نشانه ...

درک مطلب صفحه 21 درس كوچِ پرستوها فارسی چهارم

درک مطلب صفحه 21 درس كوچِ پرستوها فارسی چهارم

1- جنب و جوش پرستوها در آغاز پاییز نشانه ی چیست؟ 2- چرا بازگشت پرستوها یکی از شگفتی های آفرینش است؟ 3- چند نمونه از شگفتی های دنیایی را که در آن زندگی می کنیم ، نام ببرید. 4- پرستوهای جوان چگونه لانه سازی را می آموزند؟ 1- نشانه این است که زمان کوچ فرا ...

واژه آموزی صفحه 14 درس آفريدگار زيبايی فارسی چهارم

واژه آموزی صفحه 14 درس آفريدگار زيبايی فارسی چهارم

به نمودارهای زیر توجه کنید: فصل : بهار - تابستان - پاییز - زمستان گل: نرگس - بنفشه - رز حالا نمودارهای زیر را با توجه به متن درس، کامل کنید: رنگ: میوه: آب و هوا: رنگ: صورتی - نیلی – خاکستری – سبز - زرد - آبی - سفید میوه: هلو – بادام - سیب - گلابی آب و ...

درک مطلب صفحه 14 درس آفريدگار زيبايی فارسی چهارم

درک مطلب صفحه 14 درس آفريدگار زيبايی فارسی چهارم

1- پاییز برای رنگ آمیزی درختان از چه رنگ هایی استفاده کرد؟ 2- نقاشی های تابستان و زمستان چه تفاوت هایی با هم داشتند؟ 3- چرا پاییز به رنگ کاجها و سروها دست نزد؟ 4- نقاشی بهار و پاییز چه شباهتی با هم داشت؟ 5- شما كدام يك از نقاشی ها را انتخاب می کنید؟ دو...

درک مطلب صفحه 37 فارسی پنجم

درک مطلب صفحه 37 فارسی پنجم

1- به نظر بازرگانان، مردم در جست و جوی چه چیزهایی هستند؟ 2- اندک اندک از کوه برداشتن شبیه چه کاری است؟ 3- کدام ویژگی ها را در زندگی به کار بگیریم تا به زندگی راحت و پاداش نیک آخرت برسیم؟ 4- بازرگان مثال دانه و خاک را برای تشویق فرزندان به چه کاری، مطرح...

درک مطلب صفحه 39 فارسی سوم

درک مطلب صفحه 39 فارسی سوم

۱- چند مورد از انواع آلودگی صوتی را نام ببرید. صدای هواپیما، بوق اتومبیلها، صدای بلند تلویزیون و ضبط صوت بعضی از ماشین ها و ... ۲- دانش آموزان چگونه می توانند آلودگی صوتی را در کلاس درس و مدرسه کم کنند؟ دانش آموزان با اجازهی معلم به نوبت و آرام صحبت کن...

درک مطلب صفحه 27 فارسی چهارم

درک مطلب صفحه 27 فارسی چهارم

سوال 1) جمله ها را با توجه به متن، به ترتیب رویدادها شماره گذاری کنید: جواب: شماره هر مورد روبروی آن نوشته شده است. پروانه گفت:«خدا آن قدر مهربان است که حتّی این گل کوچک را هم می‌بیند». (3) موشکا رفت تا خدا را پیدا کند. (1) خرس قهو‌ه‌ای دستی تکان داد و...

درک مطلب درس 2 فارسی ششم

درک مطلب درس 2 فارسی ششم

سوال 1- با توجه به متن درس، نظر گروه «ایمان»، چه بود؟ جواب: اعضای گروه ایمان بر این باور بودند که این چهار کلمه به ترتیب درستی به دنبال هم آمده اند. زیرا ما با شناخت خود و شناخت خلق و خلقت، سرانجام به خالق همه این ها ایمان می آوریم. سوال 2- نظر شما درب...

درک مطلب 29 فارسی ششم

درک مطلب 29 فارسی ششم

۱) با توجه به متن درس ، پادشاه چه ویژگی هایی داشت ؟ بی اعتمادی ، هوشیار نبودن در علت هر چیز ، تک روی(جدا شدن از گروه) ، بی طاقتی ۲) به نظر شما چه شرایطی برای تصمیم گیری لازم است؟ ارزیابی و بررسی موضوع از همه ی جهات، مشورت با دیگران ، مطالعه و پژوهش در ...