صفحه 28 و 40 درس ارزشِ علم فارسی چهارم
1- از روی سرمشق زیر، خوش خط و زیبا بنویسید.
توانا بود هر که دانا بود
ز دانش دل پیر برنا بود
2 برای کلمه های داخل جدول، سوال های مناسب بنویسید.
بر عهده ی دانش آموزان می باشد.
2- 1) پارچه ای که به کشتی می بندند تا با وزیدن باد کشتی به حرکت درآید
2) بهم خوردگی هوا و وزش بادهای سخت و حرکت شدید امواج
3) متضاد چهل
4) آبادیی که جمعیت زیاد، خانه ها، مغازه ها و خیابان های بزرگ و وسیع داشته باشد
5) مخاطب قرار دادن کسی برای مثال: ... میز را جابجا کردی؟
درست و نادرست صفحه 40 درس ارزش علم فارسی چهارم
درست و نادرست صفحه 40 درس 4 .
1- حکیم برای اندوختن دانش به سفر رفت.
2- کشتی بر اثر برخورد به صخره چند تکه شد.
3- علم و دانش سرمایه ای است که هیچ گاه از بین نمی رود.
1- نادرست
2- نادرست
3- درست
درک مطلب صفحه 40 درس ارزشِ علم فارسی چهارم
1- اتفاق های مهمی را که در طول سفر برای حکیم پیش آمد به ترتیب بیان کنید.
2- حکیم برای زنده ماندن خود چه چاره ای اندیشید؟
3- منظور حکیم از اینکه گفت: «به دست آورید، آنچه را ماندنی است» چیست؟
1- مسافرت با کشتی، گرفتار توفان شدن کشتی و تکه شدن آن، نجات یافتن حکیم و رسیدن به یک شهر غریب، متوجه شدن مردم از
علم و آگاهی حکیم، آموزش به جوانان شهر
2- چون به خواندن و نوشتن علاقه داشت شورع به نوشتن روی ماسه های ساحل دریا کرد.
3- علم و دانش